maandag 20 oktober 2008

Gebonden Project Week 6 @ Ranj

Maandagmorgen hadden GAF en ik een laatste gesprek bij de energieproducent. Dit keer hebben we gesproken met een projectmanager en een marketing-expert. Dit was de laatste presentatie van het concept voordat het aan het MT gepresenteerd wordt.
De presentatie ging voortvarend. Onze gesprekspartners voncen het een goed concept en waren enthousiast over de dingen die we hebben bedacht.
De volgende stap is nu het presenteren aan het MT. Dit kan echter nog wel even gaan duren voordat de meeste leden tijd hebben. Ik heb al wel afgepsroken met Gaf dat ik er hoe dan ook bij wil zijn.

Omdat dit concept nu voorlopig even moest wachten ben ik maandagmiddag verder gegaan met de leiderschaps-ARG. De twee hoofd-gamedesigners zijn deze week naar parijs geweest om daar de training te bespreken. Vanaf deze week is de productiefase gestart. Omdat de doorlooptijd van het project erg kort is, zijn er een behoorlijk aantal mensen op het project gezet.
Waar ik me maandag, dinsdag en woensdagmorgen vooral mee heb bezig gehouden is het archiveren van ons onderzoek en kijken waar nog informatie ontbreekt. Aangezien ik verder niet veel kon doen, omdat er nog veel ging veranderen, heb ik verder niks aan dit project gedaan deze week.

Sinds ik de laatste conceptpresentatie heb bijgewoond van de energiegame ben ik nog maar in 1 project actief geweest (de ARG). Hier kan ik niet al mijn tijd instoppen, dus een van de projectmanagers heeft me gevraagd om mee te werken aan een nieuw project.
Dit vind ik persoonlijk een erg leuk project. Het heeft slechts een doorlooptijd van drie weken.
Het wordt een casual game voor een duits bedrijf. En voor nu is het alleen een "proof of concept".
Het enige wat er van de game bekend was waren een aantal randvoorwaarden en een one-pager met een beknopt concept.

Woensdag en donderdag heb ik me bezig gehouden met het opzetten van een basis voor een functioneel ontwerp. Hier ga ik de komende weken dus ook mee aan de slag.

Geen opmerkingen: