maandag 6 oktober 2008

Gebonden Project Week 5 @ Ranj

Met week 5 ben ik alweer op de helft van de gebondenproject-periode. Maandag ben ik samen met de Art-director terug geweest naar de energieproducent voor een volgend gesprek met een tweetal energie-experts. Deze keer met een expert op het gebied van CO2 uitstoot en een expert op het gebied van financien met betrekking tot energie.

We hebben dezelfde presentatie van het concept gegeven als vorige week, vooral omdat we het eerst het concept als zodanig willen presenteren aan iedereen en vervolgens pas aanpassingen willen gaan maken. Het gesprek verliep goed. Er waren dit keer wat meer aanmerkingen op een aantal variabelen in het concept. Deze hebben we opgeschreven en later in een gesprekverslag genoteerd. Ook zijn dit discussiepunten die we kunnen meenemen in het gesprek met degene die beslist of het project doorgaat of niet.

Verder heb ik deze week veel aandacht besteed aan de ARG. Volgende week gaan de twee senior gamedesigners naar Parijs om de trainers van de leiderschapstraining te briefen over het spel (het is een nogal groot, internationaal bedrijf). Ik heb me deze week vooral bezig gehouden met onderzoek naar inhoud voor een opdracht in het spel. Deze inhoud heeft toevallig ook te maken met energie. In dit specifieke geval het vervoer daarvan. Dus ik heb me helemaal verdiept in hoe gas wordt vervoerd en vooral welke onderdelen nodig zijn om een gaspijplijn aan te leggen. Deze informatie hebben we verwerkt in een assignment. Die assignment wordt vervolgens volgende week gepresenteerd aan de trainers.

Volgende week ga ik me eerst bezig houden met de energy-tycoon door middel van een laatste gesprek met een expert (marketing) en het concept presenteren aan een beslissingsbevoegd persoon.

Geen opmerkingen: