maandag 6 oktober 2008

Gebonden Project Week 3 @ Ranj

Weer een week voorbij bij Ranj. De derde week stond vooral in het teken van brainstormen en conceptschrijven. Het laatste heeft deze week het meeste tijd in beslag genomen. Vier volle dagen ben ik bezig geweest met het schrijven van een 0.1 versie van het concept voor een energieproducent. Aan de hand van de game die ik in de vorige twee weken heb geanalyseerd heb ik een concept opgesteld. Het concept heeft de Chevron game als basis en wordt een energy-tycoon game. Daarop hebben we het concept uitgebreid:
- meer variabelen toegevoegd, zodat het spel meer richting een simulatie game gaat
- alles aangepast naar de nederlandse maatschappij.
- een begrijpelijke score toegevoegd, zodat ook de doelgroep (10-15 jarigen) het kunnen gaan begrijpen als ze het spel spelen.

Natuurlijk zijn er nog een aantal onduidelijkheden over bepaale waarden in het concept. Zoals bijvoorbeeld uit welke energiebronnen de speler kan kiezen voor zijn energiehuishouding.
Aan het einde van de week was het concept klaar voor een eerste revisie van de Projectmanager en Art director. Best wel spannend, aangezien ik de enige verantwoordelijke ben voor het gamedesign-gedeelte van het concept.

Deze week heb ik ook nog even deelgenomen aan een evaluatie-meeting voor een project waar ik vorig kwartaal aan heb meegewerkt, de Luchtmachtgames.

Volgende week is het eerste gesprek met een expert van de energieproducent. Dan krijgen we wellicht meer informatie over de nog in te vullen variabelen en kunnen we het concept voor het eerste toetsen.

Geen opmerkingen: