maandag 6 oktober 2008

Gebonden Project Week 4 @ Ranj

Week 4 alweer. Het gaat echt te snel voor woorden. Deze week heb ik dinsdag een gesprek gehad met een expert op het gebied van toekomstscenario's. En dan specifiek op het gebied van energie. Samen met de Art director zijn we naar het bedrijf toe gegaan. Het was een erg prettig gesprek waaruit bleek dat ons concept erg "feasible" is. Er moet van de kant van de experts nog informatie komen met betrekking tot variabelen die in het spel gebruikt zullen gaan worden. Na het gesprek bleek dat deze informatie zeker aan te leveren is en dat dit geen problemen zal opleveren voor het concept.
Na het gesprek heb ik een gespreksverslag gemaakt dat later bij het concept bijgevoegd zal worden als bijlage.

Aangezien is gebleken dat het opleveren van het concept voor de energytycoon sneller gaat gebeuren dan verwacht ben ik de afgelopen week ook bezig geweest met een andere game. Dit om evoor te zorgen dat ik aan het einde van mijn gebonden project genoeg werkzaamheden heb verricht.
Dit is een behoorlijk grote game en zal een Alternate Reality Game worden. Het is de bedoeling dat het spel wordt geintegreerd met een training rondom leiderschap die een week lang zal gaan duren. Gedurende de week zal zich een verhaallijn ontvouwen. Deze verhaallijn bevat opdrachten voor de spelers en geeft de trainers een mogelijkheid om dieper op de vaardigheden van leiderschap in te gaan.
Mijn werkzaamheden hiervoor zijn:
- het meehelpen met schrijven van content voor de game
- brainstormen over de inhoud van de game.
- andere gamedesign-activiteiten.

Geen opmerkingen: